8 עצות לשימוש בריא בג'קוזי

תוכן עניינים

הזמנתם חבילות ספא זוגי בצפון ואתם מחכים להיכנס לטבילה ארוכה בג'קוזי? החלטתם לשלב מערכת ג'קוזי איכותית בבית? אנחנו לא רוצים לצנן את ההתלהבות, אלא רק לוודא שאתם זהירים.

לג'קוזי יתרונות רבים, מבחינה בריאותית ונפשית כאחד, אך אם עושים בו שימוש לא נכון השהייה בג'קוזי עלולה גם לגרום נזק. להלן כל ההנחיות והטיפים לשימוש נכון בג'קוזי, ממנו תוכלו להפיק מקסימום תועלת – הן מבחינה פיזית והן במישור הנפשי.

  • משך הזמן האידיאלי לשהייה בריאה ונכונה בג'קוזי עבור אדם בריא, הוא 30 דקות ביום. רצוי שלא לחרוג ממגבלת הזמן הזו. טבילה במים חמים מרחיבה את כלי הדם, מה שיכול לגרום לירידה בלחץ הדם, שעלולה להוביל גם לעילפון. כל עוד לא תשהו זמן רב מידי בג'קוזי, אתם בטוחים.
  • בהמשך לאמור, בעלי בעיות לב ולחץ דם גבוה זקוקים לאישור מקרדיולוג מוסמך כדי להיכנס לג'קוזי. בין אם מדובר בג'קוזי האישי הפרטי שלכם בבית ובין אם בג'קוזי השייך לספא – התייעצו לפני הטבילה עם הרופא שלכם.
  • הסובלים מלחץ דם נמוך או מבעיות לב וכן ילדים, לא יוכלו לשהות בג'קוזי יותר מ-12 דקות לכל היותר.
  • כדי לשמור על היגיינה רצוי להתקלח לפני הכניסה לג'קוזי, בעיקר כאשר משתמשים בו מספר אנשים. כמובן שמקלחת אחרי גם היא חשובה, וזאת כדי להסיר מעליכם את כל הכלור והמלחים שמכילים מי הג'קוזי.
  • למים החמים ולזרמי המים של הג'קוזי יש אפקט מרגיע שיכול לשחרר שרירים, להפיג מתחים ולהקל אף על כאבי מפרקים. כדי לשמור על האפקט הזה לאורך זמן, רצוי מייד אחרי היציאה לתפוס פינה נוחה שאפשר לשבת בה ופשוט "להיות", במקום לחזור ישר לעשייה הלחוצה של חיי השגרה.
  • רצוי להדליק נרות ולפזרם מסביב למתחם הג'קוזי, ולשים ברקע מוזיקה מרגיעה. לשני האלמנטים הללו יש יכולת להשרות אווירה מרגיעה יותר, וכך תוכלו להעצים את אפקט השלווה שביקשתם להשיג באמצעות הטבילה בג'קוזי.
  • אם אתם משתמשים בג'קוזי השייך לספא, רצוי לברר עם הנהלת המקום מהן הנחיות השימוש. לכל מתחם ספא יש את הכללים והחוקים שלו, וחשוב למלאם גם כדי לשמור על הבריאות, גם כדי לא לעשות לעצמכם נזק וגם מתוך כבוד למקום.
  • טמפרטורת המים בג'קוזי היא יחסית גבוהה, ועבור רבים הדקות הראשונות יכולות להיות חמות מדי ולא נעימות. רצוי לפיכך להיכנס לגקוזי בהדרגה, ולא להכניס את כל הגוף פנימה בבת אחת בצלילה. כאשר תכניסו את גופכם לגקוזי לאט לאט, יהיה לו קל יותר להסתגל למעברי הטמפרטורה והחום כבר לא יורגש.

והעצה החשובה ביותר – תיהנו מכל רגע!

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן