כיצד טיפולי ספא ומסג' מקצועי משפיעים על איכות החיים?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות הפכו טיפולי ספא לחלק מהשגרה שלנו. מה שהיה פעם בילוי יוקרתי באירועים מיוחדים הופך יותר ויותר לחלק מהפעולות שאנחנו עושים כדי ליצור איכות חיים טובה יותר. ממש כמו ביקור אצל קוסמטיקאית, ליווי תזונאי או בילוי בחדר הכושר, כך גם מסג' מקצועי תורם לנו בריאותית ונפשית.

טיפול חובה בתוך שגרה מלחיצה

אורח החיים המודרני מכתיב לנו קצב מהיר. אנחנו רצים מפגישה לפגישה, ממטלה למטלה, מבצעים אינספור פעולות במהלך היום. אנחנו מטפלים בענייני עבודה ובית ומנסים לשלב ביניהם ובין המשפחה והילדים. מתמודדים עם דילמות ולחצים ומתנהלים מול מסכים שיודעים בכל רגע נתון איפה אנחנו ומאפשרים להשיג אותנו בקלות, גם כאשר אנחנו זקוקים לשקט.

טיפולי ספא הם בגדר שלט עצור. הם מאפשרים לנו לקחת זמן התנתקות, להיעלם לשעה קלה אל תוך מציאות קצת אחרת שבה אנחנו מקדישים לעצמנו, לגוף שלנו, ללחצים שהוא עובר. עיסויים מקצועיים מסייעים לפרק את הלחץ והמתח שבאים לידי ביטוי בגוף, ליצור שחרור אמיתי ותחושה של התחלה חדשה.

זיהוי חולשות ובעיות בריאותיות

מטפל טוב שלמד לאורך שנים כיצד לעסות ולטפל באנשים יודע לזהות דרך העיסוי בעיות בריאותיות וחולשות נפשיות ופיזיות. זהו כלי זיהוי טוב מאד שמסייע לנו לפקוח את העיניים בתוך השגרה ולהיות מודעים למה שקורה עם הגוף ועם הנפש שלנו. ממש כמו ביקור אצל רופא, דבר שרובנו עושים רק כאשר אנחנו זקוקים לטיפול מיידי, המפגש עם המטפל המעסה הוא מפגש של אבחון. אבחון זה חשוב לשיפור איכות החיים ולמודעות גדולה יותר למה שהגוף שלנו עובר במהלך הזמן.

זמן חשוב שהוא רק שלנו

בתוך בליל המטלות והמשימות שממנו בנויה שגרת החיים שלנו מספק העיסוי שנמשך בדרך כלל כשעה קלה הזדמנות להתנתקות חשובה ובריאה. זוהי התנתקות שגורמת לנו לבלות זמן עם עצמנו, לעצום עיניים ולחשוב, לתכנן, להתנקות ממחשבות מציקות, להירגע באמת.

ממש כמו מדיטציה או תרגול מיינדפולנס מהיר, כך גם עיסוי מאפשר לנו לקחת צעד אחורה ופשוט לנשום. הערך המוסף הוא הטיפול שמוצע לנו תוך כדי ההתנתקות החשובה הזו – טיפול שיכול לסייע באופן משמעותי לשיפור איכות חיים בכל גיל.

שיפור בריאותי מהרגע הראשון

במקרים רבים עיסויים מקצועיים יכולים לתרום לבריאותנו כבר מהרגע הראשון. מעסה מקצועי יכול למצוא את הנקודות שגורמות לנו לכאב, להקל על לחצי השרירים, לעזור בהגברת זרימת הדם בגוף ובכך לשפר את התחושות שלנו.

במקרים רבים מי שסובלים מכאבי גב ושרירים, מבעיות מפרקים או כאבי ראש מוצאים את עצמם לאחר עיסוי כשהם מרגישים חדשים והכאב נפסק. ספורטאים נמצאים בסיכון רב יותר מבעיות מפרקים ותפיסת שרירים ולכן צריכים לעבור עיסוי ספורטאים מקצועי בתדירות רבה. לעיתים צריך לחזור אל המעסה מספר פעמים כדי להרגיש שיפור במצב, אך רבים מהתסמינים והכאבים הפיזיים נעלמים תוך כדי טיפול. חשוב לבחור בסוג העיסוי המתאים לכם ולעבוד רק עם מטפל מקצועי. חברות רבות מציעות טיפולי ספא מגוונים אך חשוב לאזן אותם גם עם פעילויות ספורטיביות או פעילויות חברתיות מחוץ לבית או לעבודה כדאי להמריץ את הגוף. יום כיף בצפון במיוחד בתקופת החורף הוא זמן אידאלי לקיים פעילויות בשטח.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן