האם מותר לעשות מסאז' בהיריון?

תוכן עניינים

עיסוי בהיריון, האם מותר? אסור? אולי בכלל מאוד מומלץ? בואו נברר את כל הפרטים לגבי מסאז' בהיריון. נשים רבות נמנעות מלעשות עיסוי בתקופת ההיריון בשל החשש לפגוע בעובר. יש אמנם  עיסויים שעדיף להימנע מהם אך יש גם כאלו שמאוד מומלץ לעשות.

היתרונות של עיסוי בזמן ההיריון

עיסוי בתקופת ההיריון מומלץ להתחיל בחודש הרביעי להיריון במידה והכל תקין. ככל שההיריון מתקדם כך הגוף משתנה והתקופה הופכת ליותר תובענית מבחינה פיזית ונפשית. מתחילות בעיות שינה, ריכוז, עיכול, שינוים הורמונאליים, כאבי גב, שרירים, רגליים ועוד והעיסוי בהחלט יכול להקל על התחושות הלא נעימות ועל הכאבים.

עיסוי לנשים בהריון ממריץ את זרימת  הדם, מונע בצקות ומפחית הצטברות של נוזלים. הוא מסייע ליציבות ולחלוקה נכונה של המשקל וכך מפחית עומסים מעמוד השדרה. באמצעות עיסוי אפשר גם להכין את השרירים לקראת הלידה. 

מסאז' בהיריון מפיג מתחים, מוריד את רמת ההורמונים ומשפר את איכות השינה. השמנים בהם משתמשים בזמן העיסוי מסייעים לגמישות העור ויכולים למנוע סימני מתיחה האופייניים לנשים בהיריון. 

שעה של מסאז' היא גם שעה של רגיעה ומנוחה במהלכה אפשר לנשום עמוק, להירגע ולהתמקד ברגעים הנעימים והטובים. כדי להעצים את רגעי הפינוק והמנוחה, מומלץ להזמין עיסוי עד הבית בצפון, וכל טרחת הנסיעה הלוך וחזור נחסכת. 

מסאז' בהריון

מה הסיכון בעיסוי בזמן היריון?

הטענה היא כי בשליש הראשון של ההיריון לא מומלץ לעשות עיסוי מחשש להפלה, אולם לעובדה זו אין סימוכין ממשי. בכל אופן, אפשר בהחלט להתחיל להתפנק קצת בחודש רביעי, יש עדיין מספיק זמן עד הלידה.

אך גם אחרי חודש רביעי יש מספר סיכונים שצריך להיות מודעים אליהם ולהימנע מהם. אלו הם:

  • עיסוי חזק מדי עלול להכאיב ואף ליצור שטפי דם אצל נשים שעורן רגיש במיוחד בתקופת ההיריון.  
  • בזמן היריון אסור להשתמש בשמן שחומם מעל ל-37 מעלות כי הוא עלול להזיק. 
  • עיסוי הניתן על-ידי מטפל שלא עבר הסמכה ספציפית וממוקדת לנשים בהיריון עלול לגרום נזק. לכן חשוב לקבל מסאז' רק ממי שמוסמך לטפל בנשים בהיריון ומכיר את הרגישויות השונות בגוף האישה, על אילו נקודות אסור להפעיל לחץ ובאילו אזורים טיפה כוח יכול לעזור. ספא גליל מציע עיסוי לנשים בהיריון ברמה מקצועית גבוהה ביותר, על-ידי מטפלים שהוסמכו לכך ספציפית ובעלי ניסיון רב. 

אילו עיסויים מומלצים לנשים בהיריון?

במרבית מרכזי הספא מציעים לנשים בהיריון עיסוי עדין שהמגע שלו אינו מבוסס על לחיצות עמוקות ועל תנועות מהירות. בעיסוי לנשים בהיריון נזהרים שלא ללחוץ על נקודות שעלולות להזיק לעובר או אישה ההרה. 

העיסוי נעשה בשמנים המותרים לנשים בהיריון ובשונה מעיסוי רגיל, הוא מתבצע בשכיבה על הצד או על הגב, עם תמיכה של כריות. 

כמובן שהטיפול מותאם לכל אישה, עם התחשבות בתחושותיה. אפשר לבקש מהמטפל להתמקד באזורים מציקים לרבות הגב התחתון, הפרקים, כפות הרגליים וכל נקודה אחרת בה חשים עומס וכאב. 

כבר במהלך הטיפול מרגישים הקלה. העיסוי מביא לשחרור של אנדורפינים, שהם הורמונים משככי כאבים טבעיים, וגורם להארכת השרירים, מה שפחית את הכאבים ומקל על מצבים של בצקת.

לסיכום, מסאז' בתקופת ההיריון נותן מענה לצרכים שונים של האישה ההרה, מהקלה על כאבים ותופעות פיזיות, למשל בצקות, ועד לצרכים נפשיים כמו הפגת מתחים, הרפיה ומרגוע. כשבאים בפעם הראשונה למסאז', חשוב לשאול את כל השאלות ולוודא שמגיעים למטפל מוסמך עם תעודות רלבנטיות, המעידות כי הוא יכול ויודע לטפל בנשים בהיריון. 

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן