תקשורת מקרבת במערכות יחסים (ואיך מגע קשור לזה)

תוכן עניינים

אתם חוזרים מהעבודה סחוטים, מוצאים ערימה של כלים לא שטופים בכיור, יוצאים לסלון וכועסים על החצי השני. כל אחד טוען שלא הספיק להדיח, הצד האחר חושב שלא אכפת לו ומתחילות האשמות הדדיות שגולשות לוויכוח.

לפעמים גם הדברים הכי קטנים עלולים להתפתח לריב, במיוחד כאשר הצטברו עצבים וכעס במהלך היום, ומהר מאוד האווירה הופכת מתוחה ועכורה.

אז איך בכל זאת אפשר לתעל ויכוח, כמעט ריב, לשיחה בונה ומקרבת? איך הופכים אי הבנה להזדמנות להכיר האחד את השני? קבלו 3 טיפים חיוניים לתקשורת מקרבת.


בן/בת הזוג עשה משהו שמעצבן אתכם? קורה

קחו נשימה עמוקה רגע לפני שאתם מגיבים. למעשה, עדיף שתיקחו לפחות 20 נשימות עמוקות. ייתכן שאחרי שתנשמו ותירגעו הדברים ייראו קצת אחרת, ואם בכל זאת נשארתם בכעסכם – אל תתפרצו על החצי השני שלכם באותו הרגע. תנו לדברים קצת להירגע ולווליום של הכעס קצת לשקוע, ומצאו את ההזדמנות המתאימה להציף את מה שמטריד אתכם. שורה תחתונה – זה הכול עניין של תזמון.

מעבר לטיימינג, חשוב לא פחות גם איך נאמרים הדברים

בדרך כלל אנחנו עסוקים בלהאשים את הצד השני, לבקר אותו ולשפוט אותו כאשר הוא עושה דבר מה שמפריע לנו. במקום להטיח האשמות באדם שאנחנו כל כך אוהבים, עדיף שנתמקד בלהציג לו איך אנחנו מרגישים. יש הבדל גדול בין לומר לבת הזוג: "כמה אפשר לדבר, את כל הזמן בטלפון, תפסיקי לחפור" – ובין להגיד לה שאתה מרגיש לא אהוב, ושאתה צריך כרגע להיות איתה לבד, בלי לחלוק אותה עם אדם אחר. סביר להניח שאם תבחר באופציה השנייה, היא תתנפל עליך בחיבוקים.

מגע צריך להיות חלק בלתי נפרד מכל מערכת יחסים בין בני זוג

לא סתם תינוק שנולד זקוק כל כך למגע אימו. מגע מרגיע, יוצר חיבור ומקנה ביטחון. מחקרים מוכיחים שחיבוק של 20 דקות לפחות משחרר את הורמון האוקסיטוצין בגוף, המאפשר לנו לחוש אמפתיה כלפי אנשים. כאשר אנחנו כועסים על הצד השני, אך מביעים את הכעס בפניו בנועם עם מגע מלטף ואוהב, ייכנס המון רוך אל תוך המחלוקת. זה יאפשר לשני הצדדים להגיע ביתר קלות אל שביל הזהב, ולהיזכר כמה הם אוהבים האחד את השני.

זוגות רבים מספרים שעם השנים, וככל שמתפוגגים להם הלהט והתשוקה, כך גם המגע לאט לאט נעלם. במקרה כזה מומלץ להירשם יחד לסדנת עיסוי זוגית, שמטרתה היא ללמוד לגעת האחד בשני ולפנק האחד את השני. מגע פיזי יכול לחולל פלאים, לרענן את הזוגיות ולהכניס אליה את ה"חיים" שהיו חסרים בה. גם בילוי זוגי יכול בהחלט לעשות את שלו, ובייחוד כזה המשלב מגע בין בני הזוג. האפשרויות רבות וכולן יכולות לקרב ביניכם ולסייע לזוגיות שלכם.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן