שמנים אתריים: המרגיע העיסויי

תוכן עניינים

שימוש בשמנים אתריים לצורך טיפול הינו מסורת של אלפי שנים; השימוש בשמנים מצוין בכתבים היסטוריים ואפילו בתנ"ך. השמנים מכילים חומרים פעילים שמשתחררים ומרגיעים את העור ואת השרירים.

גם כיום, בימינו אנו, מקובל לחמם את השמנים ולהשתמש בהם בעיסויים רפואיים, בטיפולי ספא וכן בטיפולים נוספים לסוגיהם השונים. השמנים האתריים מפיצים ריח מרגיע ומשכר, המסייע הן למטופל והן למטפל להיכנס לאווירה הנינוחה הרצויה טרם הטיפול ובמהלכו.

כיצד מופקים השמנים האתריים

דרך ההפקה הכי מקובלת של שמנים היא באמצעות תהליך זיקוק, של אידוי וקירור החומר לכדי שמן. האידוי מתבצע בעזרת קיטור או אמצעי חימום אחר, כאשר האדים מתאספים למעלה בכלי הקיבול, טרם הפיכתם לשמן בעת הקירור.

שמן קמומיל

לכל פרח תכונות רפואיות משלו בהן ניתן להשתמש לטובתנו. צמח הקמומיל, למשל, התגלה כמרפא יעיל כבר לפני כאלפיים שנה. הוא ניחן בתכונות הרגעה ועוזר לטפל בבעיות עיכול ומעיים, אשר נובעות לדעת מומחים מבעיות נפשיות ומלחץ. הקמומיל מרגיע ומוריד חום וגם משחרר לחצים נפשיים.

שמן גרניום

צמח הגרניום מפיק שמן בעל ניחוח חזק וחריף, המרגיע את מערכת העצבים.

שמן לבנדר

שמן זה ידוע באיכויותיו הטיפוליות והוא בעל ניחוח נעים ועדין. מכיוון שהוא כה עדין הוא מתאים גם למריחה על תינוקות ללא צורך בדילול. שמן לבנדר טוב לעור שסובל מאדמומיות לאחר מכה, שריטה, כוויה ועוד. השמן מרגיע מייד את האזור. יכולותיו גם בטיפולי עיסוי הן מופלאות. הלבנדר מרגיע ומשחרר וכן מאזן לחצים, הן פיזיים והן נפשיים.

אופן הטיפול וההשפעות החיוביות של השמנים

אופן השימוש הנכון בכל שמן הוא בדיקה ראשונית טרם השימוש, כאשר הדרך הכי מקובלת היא הרחה ולאחר מכן מריחה עדינה לבדיקת גירוי אפשרי של העור. מומלץ להיוועץ במטפלים מקצועיים ולקרוא היטב את העלון שמצורף לשמנים, זאת טרם השימוש בכל שמן. אם ברצונכם להתנסות בשמן עדין ללא חשש, לבנדר הוא השמן הנכון עבורכם. שמן הלבנדר עדין וניתן למריחה על העור ללא דילול. הוא ידוע ביכולת ריפוי מופלאה, הן לגוף והן לנפש.

אמבט ריחני

דרך טובה מאוד לטיפול בשמנים אתריים היא לטבול באמבט עם שמנים; מספר טיפות, לא יותר. את השמנים אין צורך לדלל במידה והאמבט למבוגרים, אולם לאמבט עבור הילדים מוטב לדלל עם שמן בסיס. שמן הערער מומלץ במיוחד עבור אמבטיה, אך שמנים אחרים כדוגמת שמן בזיליקום עושים עבודה נפלאה.

את אמבט השמנים ניתן להכין בבית, אולם אפשרות נוספת היא ללכת לצימר מפנק, שם כבר מחכה האמבטיה מוכנה, או ג'קוזי ליתר דיוק. עיסוי שמנים ארומתרפי בעת חופשה בצימר הוא תענוג שאי אפשר להתפשר עליו. השמנים והניחוחות מרגיעים ומותירים אתכם רגועים למשך כל שעות היום.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן