מה לעשות לאחר עיסוי – חמישה טיפים

תוכן עניינים

טיפול בשרירים באמצעות מסאז' מקביל להתעמלות ספורטיבית מאומצת מבחינת השרירים.

ההתכווצות והשחרור של השרירים בעת טיפול במסאז' הינה ממש כמו התגובה בזמן פעילות גופנית מאומצת. הנה כמה טיפים לפעולות שיש לבצע אחרי טיפול במסאז'.

  1. אף פעם לא מזיק לשתות מים. רבים מאתנו חשים ברע או מבלבלים בין תחושת רעב לתחושת צמא, כשכל מה שאנו זקוקים לו הוא להרוות את מערכות גופנו. שתיית מים היא כלי מפתח בשמירה על בריאות הגוף. המסאז' הוא טיפול שמשפר ומזרז את פעילות מערכת הלימפה. השתייה היא המפתח להנעת רעלים דרך הכליות ומחוץ לגוף. שתיית מים היא הדרך הטובה ביותר להמריץ את הגוף לאחר הטיפול ולשחרר ממנו את החומרים הרעילים. הקפידו על מים בצורתם הטבעית, לא מיץ, קפה או אלכוהול.
  1. אמבטיה במים חמים – אחרי טיפול במסאז' אמבטיה תהיה יעילה הרבה יותר מאשר מקלחת. גם לאחר טיפולים במים מומלץ לשהות עוד קצת באמבט מים חמים (אך לא רותחים – מים רותחים עלולים להחמיר פציעות מסוימות, כמו דלקת שרירים לדוגמא) על מנת לשפר את יכולת הגוף להתאושש. . נסו לשהות לפחות רבע שעה באמבטיית מים חמים ואם מתאפשר לכם להוסיף מלח ים לאמבטיה תזכו לקבל שחרור מושלם של השרירים.
  1. הגוף שלכם מרגיש שונה לאחר עיסוי – יש כאלו שלאחר טיפול מרגישים כאבים חדשים דווקא. זוהי תופעה רגילה במקרה של עיסוי ימוק אך יכול לקרות גם עם עיסוי עדין יותר. לעיתים לא מרגישים את הכאבים עד יום למחרת הטיפול והתגובה המידית היא אכזבה על כך שהטיפול הוליד עמו עוד כאבים ולא מזור. אך יש לזכור – טיפול מסאז' דורש הרבה מהשרירים, ולכן כאבים של יום המחרת הם המקבילים לשרירים תפוסים אחרי מאמץ. מי שלא רגיל לאמץ את השרירים באופן קבוע בהחלט עלול להרגיש כאב מסוים לאחר טיפול במסאז'. זהו מצב נורמאלי. אם הכאב לא עובר לאחר יום או יומיים ייתכן מאוד שהמטפל עבד במהלך העיסוי בצורה קשה מדי ובפעם הבאה שיתבצע הטיפול
  1. תנו לגוף ולנפש להתאושש – לאחר עיסוי משתלטת על הגוף תחושת עייפות. זוהי תחושה טבעית ויש להקשיב לגוף שלכם כאשר הוא מאותת לכם סימני עייפות. הטיפול הוא לא רק עבודה על השרירים והגוף, אלא גם זמן התאוששות לנפש והזדמנות לעבוד על האיזון הנכון בין הראש והגוף. נסו להקפיד אחרי טיפול במגע שלא לחזור ישר לתוך שגרת יומכם העמוס אלא לנצל את יום הטיפולים להירגעות ואיזון נפשי.
  1. שינויים במזג הרוח – עיסוי טוב שמבוצע על ידי מטפל מוסמך ומוכשר יכול להביא את המטופל לחוות קשת שלמה של רגשות. יש מטופלים שיוצאים מחדר הטיפול וחשים צורך לבכות מתוך שחרור, אחרים מרגישים התרוממות רוח. כל תגובה יכולה להיות מתאימה – המפתח הוא לא להחביא את רגשות אלו בפנים אלא לנצל את הפתיחות שבטיפול והאמון ההדדי בין המטופל והמטפל על מנת להגיע לפתיחות שתעזור לפתור לא רק כאבי שרירים ומכאובי איברים אלא גם ליצור קשר בין שני אנשים בצורה אמיתית.

הדרך בה סיימנו את הטיפול במגע לא פחות חשובה מהטיפול עצמו. זכרו את הטיפים האלה והקפידו לסיים את הטיפול בצורה שקולה וחיובית על מנת להנות מפירות העיסוי עד תום.

מאמרים נוספים

/ 5.

דילוג לתוכן